http://magazine.themarker.com | |
גבולות החיפוש | |
01.12.2009 נתן ליפסון | |
נתחיל עם העובדות: בין ינואר 2007 לאוגוסט 2009, מספר המלים הממוצע שהזינו גולשים אמריקאים למנועי החיפוש עלה ב-7.5%, מ-2.82 מלים ל-3.03 מלים - כך על פי נתוני חברת מדידת האינטרנט comScore. אבל גם נתונים של חברות מדידה אחרות מצביעים על אותו כיוון: ככל שהזמן עובר, אנחנו מזינים יותר מלים למנועי חיפוש כדי להגיע לתכנים שמעניינים אותנו. מבחינת הגולשים, מצד אחד זו הרעה במצב: אם בעבר שתי מלות חיפוש הספיקו כדי להביא אותם ליעד - עכשיו יש צורך להזין שלוש מלים. האם מישהו מעניש אותנו? ודאי שלא. ככל שהזמן עובר, כמות התכנים הזמינה באינטרנט גדלה ולכן יש יותר תכנים “דומים”. וכדי להגיע בכל זאת למה שחיפשנו, אנחנו צריכים להיות יותר מדויקים. אפשר לחשוב על זה כעל עיר: קל לנווט בה כשיש בה 10,000 תושבים, אבל קשה יותר כשמספר התושבים, הבתים, הרחובות והשכונות גדל.מצד שני, כשכמות התכנים באינטרנט גדלה, ההיצע מגוון יותר ולכן נמצא יותר תכנים הרלוונטיים עבורנו. בדיוק כמו עיר: כשהיא גדולה יותר, נמצא בה יותר חברים, יותר חנויות, יותר בתי ספר ויותר מקומות בילוי. ולכן כשמספר המלים שאנחנו נדרשים להזין למנועי חיפוש גדל, הדבר בעצם מעיד על שיפור במצבנו - על כך שיש יותר תכנים רלוונטיים עבורנו באינטרנט. ...... הופיע גיליון דצמבר של מגזין TheMarker
|
מתנה / תרבות / טיפוח ויופי / מתנה מקורית / מתנות מקוריות / מתנות לגבר / מתנות לחג / חיפה / רכב / א-ת / מפת האתר |